.::kerana ada sesuatu::.

kerana ada sesuatu... aku bisa jadi insan kuat... aku bisa jadi insan tabah...

Name:

aku insan yg mencari diri.. dari mana, di mana dan ke mana.. merangkak menilai kasih insan.. bertatih menggapai cinta Ilahi..

Monday, June 26, 2006

ApA sBnrNya Yg Aku iNgiNkN???

Hari semalam kulalui dgn amat lemah dan longlai. Knp aku? Jwpn yg aku sndiri tak temui di mana.. Ahh..kau tahu jwpnnya tp kau menidakkan.. Mengelak belum tentu mnyenangkan hati..mengelak tak dapat selasaikan masalah. Sekali lg aku btanya, knp aku? Knp aku? Ahh..aku insan yg tlalu mendambakan kasih insan.. Terlalu berharap kasihku dibalas.. Antara aku dan dia dah tak seperti dulu. Dia yg smkn sibuk.. Tak tau sibuk atau menyibukkan diri. Tak mahu ada ruang utk mngingati diri ini. Tak mahu ada ruang utk merindui dan menyayangi diri ini. Hanya mencari ruang utk melupa dan melenyap..
Aku tak mahu menyusahkan dirinya lagi. Tak mahu membuatkan dia susah hati. Tak nak mmeningkan kepalanya.. Walauapapun tingkahku, sayangku padanya masih sama. Tak berubah sedikit pun. Walau aku dijauhkan darinya. Walau aku dipisahkan darinya. Walau ingatannya padaku kian pudar.
Ya Allah...Kau kuatkanlah hatiku menghadapi dugaan ini..Jangan jadikan aku insan lemah kerana ujian kasih sayangmu ini.. Ikhlaskan aku utk melepaskannya.. smkn menjauh dari diri ini.. Biarku tenang membiarkannya dalam dakapan kasih sayangMu... Ikhlaskah aku? Kuatkah aku? Ingatlah wahai aku, Allah lah sebaik-baik tmpt mengadu. Sebaik-baik tmpat menagih kasih. Segala yg tjadi adalah yg tbaik bagi dirimu..walau buruk pd pandangan insanmu.. Kau tahu kan hakikat itu.. Kau yg sering bicara soal itu.. katakan kembali pada dirimu agar kau tetap tabah..menghadapi hidup ini. Jangan tlalu berat memikirkan soal hidup krn kau tak tahu berapa lama lagi kehidupanmu..
SubhanAllah... Dialah tempat pergantungan mu.. Tanamkan rasa sayang dan cintamu hanya pdNya agar kau tak kecewa.. Agar kau sentiasa tenang dan bahagia dlm dugaan dan nikmatNya...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home