.::kerana ada sesuatu::.

kerana ada sesuatu... aku bisa jadi insan kuat... aku bisa jadi insan tabah...

Name:

aku insan yg mencari diri.. dari mana, di mana dan ke mana.. merangkak menilai kasih insan.. bertatih menggapai cinta Ilahi..

Tuesday, June 27, 2006

ujian kesetiaan

KATAKANLAH : "LARI ITU SEKALI-KALI TIDAK TIDAKLAH BERGUNA BAGIMU, JIKA KAMU MELARIKAN DIRI DARI KEMATIAN ATAU PEMBUNUHAN, DAN JIKA (KAMU TERHINDAR DARI KEMATIAN) KAMU TIDAK JUGA AKAN MENGECAP KESENANGAN KECUALI SEBENTAR SAJA" (AL-AHZAB : 33, 16)
Beberapa hari lepas membaca terjemahan ayat ini bersama beberapa sahabat yang lain. Seperti rasa terpukul. Rasa darah menyerbu ke muka. Tepat waktunya tika tingkah ini janggal tarinya. Cacat tarbiyahnya. Hilang lunak nadanya. Terasa hebatnya kasih sayang Allah pada hambaNya. Tika diri hampir tergelincir dari landasnya, hampir lari dari paksinya..rahmat Allah jadi asbab..
Sejak akhir-akhir ini banyak perkara yang menguji aku..hatiku..kekuatanku.. Patutkah aku terus berada di ruang ini? Di wadah ini? Ikhlaskah aku? Walau keliru manapun, pastika dirimu masih dalam dakapan cinta Ilahi...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home